Tag Archive | lacquer

OPI Couture De Minnie Collection

image

So I just recently did  swatches of the Couture de Minnie collection by OPI. I really like the polishes in this collection. Really nice colors, and they go well together.

Check them out after the jump. I also did Minnie Mouse as a mix of accent nail art with the swatches. 🙂

Continue reading

China Glaze Sunsational Cremes

image

Hey! So I’m here again, and I have the China Glaze “sunsational” collection-cremes with me. Well, fine, just half of the cremes. So that means only like a quarter of the whole collection. Lol 😀
Continue reading

Face it – Colored Paper Nails Collection

image

So as promised, I’ll have some posts up. Buuut, warning, this is packed with pictures. As I decided to just put all these polishes together as they’re all from the same collection. Any who, here I give you Face It “Colored Paper Nails” collection, from The Face Shop. Got them for P295 each, or roughly $7 a piece. They’re all so pretty, I couldn’t get just one! If you’re following me on Instagram, I posted pictures of my hauls. This is part of my (extended) birthday haul. lol 😀

Continue reading

Swatch – Bobbie Patent Blue

image

Here’s a swatch of Bobbie nail creme in Patent Blue.

This baby gave me a freakin’ hard time to even her out. But I don’t think I mind, it’s such a beauty anyway.

Continue reading

NOTD – Summer Sunset Gradient

image

I added designs over my previous mani. Actually at the time I did this, I don’t even know where I was really going with it. Someone from IG just suggested that I apply red glitter gradient on the upper part. Then I added a  palm tree as an accent coz my mani kind of reminded me of a sunset in summer by the beach. Though I didn’t try to draw the beach/shore even just in black paint, I was still experiencing a bad hair (nails) day that time, even my glitter gradient didn’t go as how I want it to be. But, oh well…

Continue reading

Just Another Polish Problem

image

So I’m bored this afternoon and decided to gather all my untrieds, to swatch, and re-swatch polishes.

I’m on a serious “no buy” since March 1 up to now (not only coz I’m trying to control myself, but also I hate spending more than what I really have. I’m a bum, so yeah, very limited resources.) so I have no idea how I ended up with all these. O_o I mean I know I’m adding bottle after bottle of polish in my stash, but I haven’t thought it would be this many.

Some were bought for me by a friend, some I bought just before March, some were bought by mom’s assistant and some I picked up when we went grocery shopping (Mom pays for them, so that’s still a “no buy” for me. Lol) and some were given to me coz she can’t bring all her polishes to her new home (Yes I accept relief polishes! Lol So if you ever wanna give out some polishes, put me on top of your lists please? Haha)

So now, my question is… How can I swatch all these without drying out my hands from too much polish remover?

I’m thinking of using glue as base coat so I could just peel them off, but that would take forever to dry.

Hmm, suggestions from anyone?

Xx — A.

Swatch – San San Blue Sapphire

image

Here’s a re-swatch of this gorgeous polish, San San nail polish in Blue Sapphire.

I already posted swatch pictures of this polish back when I was just starting this blog, and those pics look awful! Lol I’m thinking of deleting those posts now. Haha.

Continue reading

NOTD – Water Marble Nails

image

Tried to do water marble mani again, and I think I’m kind of getting the hang of it. This is like the best water marble that I’ve ever done so far. 😀

Continue reading

Swatch – Caronia Rosy Glow

image

Another polish from the Expressions collection, this is Caronia – Rosy Glow.

Continue reading

Flowers – April Nail Art Challenge

image

This is my “updated” take on flowers theme for April nail art challenge. Lol (If you’re following me on IG, you know what I mean) 😀

Anyway, I just did it simple. And I made the flowers in gold this time, just to be a little different I guess. White dots around to fill in the empty spaces.

Continue reading

Swatch – Caronia Blue Chill

image

Here I give you Caronia – Blue Chill, from their newest Expressions collection.

Continue reading

Caronia Expressions Collection

image

So, I got a package from Caronia (a known brand of nail polish here in Philippines). Though I’m not really sure when this got to our house, as at the moment I’m not home yet. I’m still on my (very) extended vaca-y, and my mom just brought it here for me.

Continue reading

Swatch – OMG Happy Hour

image

Sorry for I’ve been away for quite some time… But no worries, I’m here now! 😀

So I’ve dug through my untried polishes bin, and decided to swatch this.

OMG nail colors in Happy Hour.

Continue reading

Swatch – San San Violet Glam

image

San San nail polish in Violet Glam.

Continue reading

Swatch – Lm Nail Polish

image

Lm nail polish in pink-ish purple.

Another polish given to me by Jayne. 🙂 (Thanks Jayne! Lol)

Continue reading